Simson Rulez Oficial Site! Witamy!
http://www.SimsonRulez.fora.pl najlepsze forum o simsonach i nitylko.....
 
  ..:: menu ::..
Historia
simsonów

Forum
Tuning i naprawa
Przeróbki cylindrów
Filmy
 

.:Modele Simsonów:.
Seria "S"
"B"
"Seria "Sr"
"kr"
"Inne Modele"
 

  ..:: sonda::..
 
   ..:: ruszamy ::..

Seria "S"


Historia
S50N wersja podstawowa, z bardzo ubogim wyposażeniem elektrycznym i 3-biegową skrzynią biegów, wyposażona w silnik M53/2-KF i "prawdziwy" motocyklowy widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym, nową jednorurową ramę grzbietową o konstrukcji modularnej, częściowo opartej na ramach produkowanych modeli sportowych.
S51 B1-3 wersja podst. 3 biegowa, posiadająca kierunkowskazy, światło pozycyjne, reflektor 25W, sygnał dźwiękowy.
S51 B1-4 wersja podobna pod względem wyposażenia do S51 B1-3, tylko, że ma 4-biegową skrzynię na lewej pokrywie silnika umieszczono cyfrę -4-.
S51 Comfort produkowany od 1983 r., jest zmodernizowaną wersją S51 B2-4, wyposażony w obrotomierz, podpórkę boczną, włącznik światła stop hamulca przedniego koła, lampkę kontroli światła drogowego oraz prawe lusterko wsteczne, opony o profilu K35 (poprawiają bezpieczeństwo w zakrętach na bruku i w koleinach).
S51 E wersja produkowana od 1982 r., przeznaczona do jazdy w warunkach terenowych, otrzymała nazwę -Enduro-.
S51 E/4 wersja o uproszczonej instalacji elektrycznej, tańsza od -Enduro- (produkcję zakończono w 1988 r.)

S70 C produkowany od 1983 r. wyposażony tak jak S51 C, rama pochodzi z wersji S51 E, moc silnika ? 4,1 KW przy 6000 obr/min, zmieniono przełożenie przekładni wstępnej z 1:2,95 na 1:3,25 , zastosowano większe koło łańcuchowe (16 zębowe) co umożliwiło zwiększenie prędkości maksymalnej do 75 km/h.

S70 E wersja powstała w 1984 r., z modelu S51 E, zastosowano silnik z S70 C (traktowany jest jako motocykl).
S70 E/2 wersja powstała w połowie 1985 r., jest to ulepszony model S70 E, zamocowano na stałe błotnik z tworzywa sztucznego do górnej półki zawieszenia. Półka górna jest solidniejsza, dzięki czemu zawieszenie przednie stało się bardziej stabilne.

Ciekawostką firmy IFA był mało znany Prototyp dwucylindrowego Simsona tzw S100 mało modeli opuściło fabrykę w końcu to Prototyp oto jego dane techniczne: Moc: 6,5kW (około 9KM!) V-max: około 100km/h zapłon: elektronik

 

 



2008 by Pietraso