Simson Rulez Oficial Site! Witamy!
http://www.SimsonRulez.fora.pl najlepsze forum o simsonach i nietylko.....
 
  ..:: menu ::..
Historia
simsonów

Forum
Tuning i naprawa
Przeróbki cylindrów
Filmy
 

.::Simsony Userów::.

Miguel
Maniek 12
Adam Simson s51 Sf
Barszcz:s51b
BartiZi00m
Kamillo_93
mateuszkal
Matti_92
Mex500
micpaj13
Remix
Daczer
Antonio
Lepper
grzesiek_simsons51


 

  ..:: sonda::..
 
   ..:: ruszamy ::..

Witam!


Stan techniczny i wizualny gdy go kupilem: Kiedy kupilem mojego simka w maju '05 stan techniczny byl tak jak i wizualny - silnik do remontu, blachy do szpachlowania i malowania, instalacja na biede byleby byl sprawny. Kupilem za 1200. Wszystko wyremontowalem i odmalowalem, byl bardzo ladny i sprawny, wskaznik licznika dochodzil do 90km/h (w rzeczywistosci bylo nieco ponad 70.)

Stan Obecny:

Stan w jakim znajduje sie na dzien dzisiejszy mozecie zobaczyc z 3 pierwszych fotek z mojego proflu
Co i jak przez te lata:
Tak wiec po roku uzytkowania Simsona, troszczeczke niewystarcazla mi jego moc, ciagle braklo. Postanowilem zakupic cylinder 60tke i wraz z nim dysze 72, oraz zebatke przednia 17 zebow. Mialem i mam w nim nadal gaznik 16n3-2 (oryginalny od SRki). Tak jezdzil przez 1,5 roku. Miewalem z nim takie problemy jak zaplon, regulacje gaznika, pzreskakujacy starter, pare drobniejszych usterek tez. Na cylindrze 60tce almotu jezdzil do listopada, gdy postanowilem zrobic remont + tuning (na 70tke) bo loze silnika peklo, rzucalo silnikiem w ramie przez co lancuch przeskakiwal i sie ciezko ruszalo. Przyczynily sie do remontu tez puszczajace simmeringi. Silnik rozpolowilem i zlozylem w listopadzie '07.

Co w nim mam, co w nim robilem:

Mialem w nim przed obecnym remontem:

-Cylinder o srednicy 41mm

-Polskie lozyska

-Oryginalne tarcze sprzeglowe (4)

-Nowy starter z walkiem

-Zebatka zdawcza 17 zebow

-Nowy lancuch napedowy firmy Buechel

-Wszystkie pozostale czesci w silniku byly org, nie zmieniane (np Wal DDR, skrzynia itp)

Przy powyzszym najnowszym remoncie zmienilem:

-Wal korbowy - s70 z wypelniaczami (takie czerwone od Kniazia)
-Cylinder polski o srednicy 45mm (Dajacy pojemnosc 69,8ccm)
-Kosz sprzeglowy s70 firmy MZA
-Lozyska FAG C3 w calym silniku
-Wzmocnione loze silnika - spawane dodatkowe wsporniki i pierscienie (opisane w patentach)
Co dodalem by ulepszyc wyglad:
Odkad mialem Sima cos mi sie nie podobalo w wygladzie, po malym incydencie z komarkiem kupilem owiewke Tigera (nie jest najgorsza, mi sie podoba) Pare tygodni temu zalozylem neonki, postojowki, inne kolory podswietlania, obrotomierz i pare innych dupereli tez :P

Dodam jeszcze ze jak go kupilem nie mial akumulatora, wstawilem akumulator 12V i stopniowo przerabialem instalacje z 6 na 12V. Obecnie mam tylko przednie swiatlo 6V, reszta 12. Zalozylem w nim alarm z syreny samochodowej i montuje 2 boczne bagazniki (mialem tylko prawy), lecz po pomalowaniu.

Pozdro i jak fajny TYLNI BLOTNIK ^^, NEONKI, OBROTEK, no i ogolem SILNIK. Domyslam sie ze ze stanu zewnetrzengo w postaci lakieru nie spodoba wam sie wogole heh, mi tez sie nie podoba. Na szczescie w najblizszym czasie sie to zmieni.
 

 



2008 by Pietraso